Genomfört ursäkter till trotts

Iggår kväll bestämde jag mig för att träna direkt på morgonen.
Imorse när jag  vaknade och en sund efter det poppade det upp massor med ursäkter för att låta bli:
- Kom upp lite sent så jag skulle få ont om tid
- Kände mig lite snuvig
- Hostade lite
- Det är kallt
- Det regnar
- Jag var för mätt
osv

Men jag struntade i allt detta och gav mig iväg!
Löpningen gick bra. Jag orkade utan problem 2x10 min löpning. 2x5 min var i myckat lungt tempo och jag har återigen känslan av att jag orkar mera och "spar mig" till senare - som aldirg komer. men 2x 5 min spran jag på helt OK så jag är nöjd med min runda.
Stadsloppet känns inte helt avlägset men det är fortfarande längden och tiden som jag funderar kring. Hamnar så lätt i lunken så att jag orkar hela vägen...

Känner mig nöjd!

Wickie!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Bra!

Att aldrig ge efter för ursäkter är en del av konsten. Att inte hinna som man tänkt är den ursäkt som är tekniskt och juridikt svårast att besegra. Men att en liten träningsrunda är bättre än ingen alls är ett sista argument ska användas om inte planeringen gått helt åt skogen.

2010-04-07 @ 14:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0