Vanans makt är stor!

Men jag har hittills lyckats bryta den! Ungarna har gått påskkärringar och jag var med och hjälpte till. De har blivit överrösta med godis och det var flera gånger jag fick hejda handen från att i förbifarten hämta upp en godis ur korgen och stoppa i munnen. Så lätt att tänka, bar en... men jag har inte smakat på någon enda smula!
På lördag då får jag - jag spar mig till dess. Men det är läskigt att känna vanans makt så tydligt. Hade jag inte varit på min vakt hade godisen varit i min mun och först efteråt hade jag komit på, just det jag skulle ju inte äta godis...
men om sagt jag har inte ätit något godis idag!
Börjar bli rejält hungrig nu så jag ska laga mat, gäller att klara hungerna också utan godis- då blir det ju önnu svårare. Ska sikta in mig på att skala en morot om det blir svårt.

Jag är starkare än vanans makt!

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0