Döpt!

Nu har det som familjen väntat på hänt. De har fått vara med om mitt grisdop!
Uffe och jag var ute och passade gris nu på kvällen och jag hade turen att få skjuta en gris! En lite lagom stor som slaktad väger ca 12 kg. Lagom för mamma att köpa! Jag hoppas få smaka...
Här kommer lite bilder från mitt dop:



Bilderna är i kronologisk ordning. Det är först ett slag för att ära villebrådet, en sup och ett utblåst ljus. Därefter är det ett slag för jägaren en sup och ett utblåst ljus. Sist får alla (jakt)kamrater ge ett slag för fortsat jaktlycka en sup och ett utblåst ljus...
Allt hämtat från en jaktfilm från ungern...
Seder och traditioner sprids på allehanda vis. Jag har flera kort på olika jägare hemma som har blivit utsatta så jag är inte först...

Nu ska jag gå och sova så jag orkar springa imorgon!

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Grattis! Det är tur du förklarar - skulle kunna tolkas som lite kinky annars :o)

2010-12-20 @ 22:08:14
Postat av: Monica

Grattis till grisskjutningen....min man är ju också jägare, men här är så mycket snö som någon jakt är inte att tänka på.



God fortsättning på nya året!



Monica

2011-01-02 @ 19:45:42
URL: http://violett.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0