Det blev träning ändå...

När jag skrivit förra inlägget igår kväll fuderade jag på för och nackdelar med att träna, varför och varför inte.
Några skäl

- tiden, klockan var mycket och jag är både trött och förkyld - samtidigt hade inte hundarna fått mat - träningen "Ny energi" korta programmet tar ca 20 min, lagom när hundrana äter. Alltså tiden är ingen ursälkt att låte bli.

- finns inget varmvatten / orkar inte duscha (det tar ju också tid..). Uffe hade eldat så varmvatten fanns och jag behövde duscha i alla fall.

- Man ska inte träna med förkylning... programet jag har börjat med är luncht och man blir inte svettig eller ansträngd - man stretchar och mjukar upp - inget som förkylningen hindrar.

- har ingen lust - här var nog roten till problemet - latmasken - men bästa sättet att bekämpa mask är just träning och jag längtar ju ut i löparspåret men så otränad som jag är skulle det bara innebära skador - så detta är första steget.

Efter dessa funderingar fanns det ju inte längre någon ursäkt för att inte dra igång DVD:n så det gjorde jag vilket känns

Jätte skönt!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

wohoo!

2010-03-26 @ 08:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0