Rapport för igår och idag...

Svampkorgen blev nästan halvfull trotts att det verkar väldigt tort i markerna. Hade lite spring i  benen igår så jag snörade på mig löparskorna och gav mig iväg på en milsrunda. Kändes skönt efter en vecka med mycket sterss pga avlivning av hästen m.m. Det är ju iformloppet på onsdag också och jag ville gärna ha sprungit en mil till innan dess så det var riktigt bra. Gick inte så fort som jag hade önskat men jag sprang hela vägen i alla fall.
Väl hemma sen så blev det svampmacka - riktigt mumsigt!
Idag har jag grundmålat vårt nya altanräcke färdigt - äntligen! Men det är nog den tråkigaste målningen jag någonsin gjort! Bävar inför att behöva måla en gång till men det är nog sista gången för det behövdes inte mer om det täckte sa gubben i målarfärgs affären. Jag hoppas innerligt att det täcker!
Gubben och jag tog en tur med älghunden men det blev mest rådjursjakt... inte så kul men vad gör man? Jag förökte banna hunden när hon var på rådjursspår men det hjälper föga när jaktintinkten är stark!
Nu ska vi försöka sova inför några intensiva dagar innan skolstaretn på onsdag!

Kramar

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0