Nöjd med Stadsloppet!

Klarade målet att springa på under 6 min per km i snitt. det blev:
5 min och 55 sekunder!
Den första km sprang jag på 5 min och 28 sekunder! Supersnabt för att vara jag. Räknar man bort den första km så blev snittet sedan nästan 6 min blankt per km (+0,002 sek) men det är jag nöjd med. Gick en liten sträck aefer en mycket tuff backe och där "förlorade" jag nog de där 0,002 sekunderna ;-)
Känner mig lite som statisitknörden Stefan Holm men det bjuder jag på!

Målet är att springa en mil på under 60 minuter och det känns inte omöjligt men det kräver mycket träning! En tjej som sprang någon sekund snabbare än mig hade inte tränat ett steg - förutsättningarna är orättvist olika! Men, men det är bara att träna!
flera so är yngre än mig och som sprang, vissa bättre, vissa sämre är betydligt stelare idag och det kna jag tacka träningen för att jag inte är stel! Känns i benen att de argetat men inte så farligt!

Hoppas ni också haft en lyckad helg!

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo

de kanske inte har samma värde i ens egen samling dock

2011-05-09 @ 09:36:34
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0