Det finns trafikanter till allt!

Idag har jag sett de mest hårresande omkörningar! En av de värsta var en bilist som i hög fart körde om en hel karavan med bilar i en lååång dold kurva. Han låg på tutan för att demonstrera sitt missnöje men hade han fått möte hade tuten inte räddat honom från en kollision!
En bilist sneddade in framför min front så snävt att han nästan körde in i den (inte jag i honom fast han körde in framför mig...) och sedan krumbuktade han sig med bilen framför nosen på mig. Han var så frustrerad att han nästan körde in i refugen vid OK i Gimo fast han inte hade något fordon intill sig på flera billängder.
Vad kommer nu detta sig? Vi var ute och manifesterade för an annan rovdjurspolitik idag igen. Idag var vi inte lika många traktorer utan även många bilar och ett stort antal hästtransporter och släpkärror. På min stod det "Ponnyn Cosmos vill inte bli vargmat! under en bild på Cosmos och på Uffes kärra stod det "Tamboskap som vargmat är djurplågeri"
Jag låg ganska långt fram i tåget och det tog för mig 2 h att åka från Sund till Alunda - mer än dubbla tiden! Vi släppte förbi alla som ville förbi men eftersom vi var många och många ville förbi så blev det LÅÅÅÅÅÅÅÅNG kö, och många som blev irriterade. Men många stöttade oss också. Under flera raksträckor där det var fullt möjligt att köra om låg många kvar och det är ju ett stöd det också - att hjälpa till att bilda kö.
 
Känns bra att ha gjort något för det är inte rimligt med en rovdjurspolitik som gör att jaktledare blir mordhotade och jägare inte törs avliva fatliga djur pga att de riskerar att blir dömda för jaktbrott. Konstigt är det att det är jaktlagen och inte djurskyddslagen som styr när ett rovdjur som skadar tamboskap får avlivas eller inte. Hur djuren får jagas bör styras av jaktlagen men inte om och när!
 
Efter tre timmar i bilen satt jag två timmar på akuten med Elin som har en virusinfektin i halsen och inte mår så bra. Det blir VAB imorgon för mig och på tisdag för Uffe. Börjar jobbet med en VAB-dag, känns si sådär men kommer jobba lite hemifrån.
 
Kram
 
Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma o pappa

Vi hoppas det blir bra för Elin.

2012-08-05 @ 22:47:46
Postat av: Veronika

Otäckt med oaktsamma människor i trafiken! Hälsa till Elin från oss - vi hoppas hon kryar på sig snabbt!

2012-08-06 @ 04:14:06
URL: http://ny10023.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0