Går det bra eller dåligt?

Som med det mesta både och!

Godisutmaningen: Här gåt det just nu riktigt bra. Känner mig inte supersugen på godis och kakor. Har funnits gott om tillfällen men jag har inte haft några problem att avstå. Ser fram emot en efterrätt imorgon och lite choklad men just nu känns det som att jag skulle kunna spara det om jag ville. Så det känns bra.

Mat: På det stora hela ganska bra. har varit lite extra hungrig på dagarna men ätit knäckemackor till fika så det har inte varit några problem med det. På mornarna och på jobbet har det gått bra men till middag har jag ätit lite för mycket. Har också stoppat i mig lite (mycket) ost i onödan i samband med middagen. Detta har gjort mig proppmätt. Kan inte tycka att det är bara dåligt. Jag äter mindre än jag gjort när jag ätit som mest och jag äter osten i samband med måltid så det är inte skåpätande och jag har blivit så mätt så jag har inte orkat någon kvällsmat eller kvällsfika. Hade det varti mitt gamla jag hade jag ätit på kvällen trotts att jag varit mätt.

Sallad: Har köpt hem grejer till en god sallad men inte hittat energi att göra iordning den. Hade tänkt fixa en ost och skinksallad som lunch på jobbet men grönsalladen som jag brukar göra en stor bunka ev att göra lunchsallader av och använda till middag m.m. har inte blivit fixad. detta stör mig lite. Att jag så helt tappar osk och inspirtation för att göra enkla, snabba saker som ger så mycket. Hade salladen varit fixad hade jag nog plockat i mig lite extra av den och avstått lite ost...

Träning: Ligger helt nere och det gör mig lite uppgiven. tyckte jag hade kommit igång och kände en glädje i att hittat ett program med bra rytm och lagom hårt för att inte ta kål på men endå ta ganska stora steg frammåt. Uffe har varit förkyld i 2 veckor nu och flera på jobbet vittnar om en treveckors förkylning. Jag hoppas att min vaccination och lite tur gör att jag klarar mig bättre.

Förkylning: Snuva och huvudvärk och matt. Pappa rekomenterade sovmorgon hela helgen - Tack sa jag! Tar du hand om barnen? De brukar komma vid 6-7-tiden på helgerna... Men jag har ingen feber så jag lever på hoppet att den snart ger sig.

Humöret: Sådär eftersom jag har ganska mycket som jag vill ha gjort. Bokföring och deklaratin är en sak och det är mest bara för att det kräver koncentration som det känns jobbigt. Borde vara lätt att kombinera med att köra några tvättmaskiner och fixa lite mat mellan varven men den balansen har jag svårt med ivanliga fall och med en förkylning i kroppen blir det inte bättre. men jag ska försöka.

Ljus: Solen skiner så jag har satt igång värmeelemmentet på utbygget och sitter här med datorn ochg bokföringen. Jag kommer att få mycket ljus idag så det kanske påverkar humöret till det bättre. det tror jag! det är ju lite kallt ute så detta är perfekt.

Ha en bra dag!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Hej!

Verkar som om du och jag är ganska lika vad gäller att det går bra med maten på morgonen/dagen men sedan äter lite mycket på kvällarna.



Vad jag upptäckte efter att jag började logga mina måltider var att jag helt enkelt äter för lite på dagen, förmodligen för att det känns ok och att jag inte behöver äta så mycket, men sedan blir det "baksmälla" av det på em/kvällen.



Så, jag försöker att inte vara så "rädd" för att äta mera under dagen, för jag behöver inte "spara" kalorierna till kvällen då den "enorma hungern" sätter in, för om jag äter mer under dagen blir jag inte lika vrål-hungrig senare.



Ja, det här är ju en ny upptäckt och jag håller fortfarande på och exprimenerar och lär mig, men tänkte det kanske gav dig någon idé.



KRAM!

2010-04-23 @ 12:22:34
Postat av: Wickie

Tack för tipset men är inte säker på att det är det som är problemet. Jag har ju ätit ordentligt på dagarna och egentligen inte dragit ner på något där mer än kakorna osv. Har ju tom valt att äta knäckemackor till 14 fikat för att inte ramla i "din" fälla.

Jag tror mera att det just nu är den svaga biten. Jag är trött och lite frustrerad, här finns tillgången och eftersom inte ost osv eller begränsning av matintaget är med i någon utmaning så orkar jag inte kämpa.

Vet inte om jag just nu ska lägga ner så mycket energi på det heller. Ska föröka bli stark i övrigt och komma igång med träningen igen. Då kanske problemet löst sig av sig själv eller jag är stark nog att ta den tjuren vid hornen då.

Det är ju heller inte så att jag vräker i mig fruktansvärda mängder men mer än jag behöver.

Vet inte om jag är på rätt spår men det känns som ett Ok förhållningssätt just nu.

Kram

Wickie!

2010-04-23 @ 13:00:11
URL: http://motmalet.blogg.se/
Postat av: Mamma

Hej mina döttrar!

Bra kämparglöd ier och det går ju bra.

Lycka till i fortsättningen också.

Kram på er.

Mamma.

2010-04-23 @ 18:24:31
Postat av: Pappa

Så här åt er far en gång.

När jag var i er ålder, kanske något yngre, gick jag upp kl 02.00 åt frukost fixade mackor, typ en brödkaka, som var uppäten vid sjutiden. Därefter gick jag på kaffe, röka och en och annan chokladkaka tills jag kom hem fram på eftermiddagen/kvällen då jag åt allt jag kom över tills jag somanade.

Undrar hur jag mått nu om jag fortsatt med dessa vanor.

2010-04-24 @ 08:47:42
Postat av: Veronika

Då hade du varit död, kanske?

2010-04-24 @ 11:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0