Hjälp att förstå

Fick ju lite kritik på mig som person i samband med en uttagning till ett framtidsprogram här på jobbet. Vissa bitar var jobbiga, delvis för att jag inte förstod hur de hade kommit fram till sina slutsatser. En sak jag inte tog så jätte hårt på men som jag absolut inte förstod var

- Wickie är inte intresserad av sin egen utveckling.

Hade besök av en god vän igår och berättade för henne om hela uttagningen och kritiken som följde. Hennes reaktion var att just meningen ovan var den hon lättast kunde förstå.

- Du är ingen "karriär människa" och är "prestigelös", så i deras värld är du ointresserad av din egen utveckling.

Sett ur det perspektivet kändes det helt plötsligt begripligt och tom positivt! Det är bra med kloka vänner som känner en väl!
Detta överensstämmer också med min bild om att det var ett framtidsprogram som jag sökte till men uppfattade uttagningen som en chefsrekrytering.

Trotts snöandet ute och förkylningen som inte ger sig känns starten på dagen OK.

Ha en bra dag!

Wickie!


Kommentarer
Postat av: Veronika

Härligt med insikt som "klickar"!

2010-04-22 @ 08:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0