Jag har stulit!!!!

ett päron! Vår frukt har inte kommit och jag blev så sugen att jag smög in i "kundens" kylskåp och nallade ett päron. Hellre tjuv en att jag tar en skorpa eller ett kex! Tänk så viktigt vissa saker blir i livet. Godisutmaningen framför allt!!!

Var går gränsen för vad man tycker är Ok egentligen?
Jag stal ju. Päronen är inte mina, jag har inte fått lov att ta och jag gjorde det utan att fråga. Frukten beställs av "kunden" till sina anställda - dvs inte mig!
Vi har egen frukt...

Det som gör att jag ändå tycker det är OK och inte ger mig dåligt samvete är;
- Det fanns mycket frukt kvar
- Detta var "förra veckans" frukt - ny leverans kommer i em.
- Vi har också frukt som "kunder" har tillgång till
- Värdet på ett päron "i mängden" är så litet.

Men är det OK egentligen?

Wickie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0