Nu får det vara nog!

Sjuk häst, sjuk hund, förkyld och ingen träning, Uffes bilsäte har gått sönder och nu:
Erika har brutit armen!
Hon hoppade ur ett av våra äppelträd och vips - olyckan var framme! Det syntes tydligt att armen var av. Uffe och jag var vid garaget så jag sa åt henne att sätta sig i bilen och sprang in och packade. Maria hjälpte mig att packa till erika + datorn. Jag måste ju ha något tidsfördriv med åt oss...
Ringde akuten i Uppsala men där var arbetsbelastningen för hög för att de skulle kunna svara - illa tänkte jag...
Ringde akuten i Östhammar för att ha pratat med någon innan vi gav oss iväg och deras besked var att ge henne alvedon och åka till Uppsala.
Vär där var det ganska lungt. Vi fick en brits och Erika fick morfin. Hon blev gladare och pratigare än vanligt! Maria fick man reta hela tiden för att hon ite skulle deppa ihop, erika var det bara att lyssna å och föröka dämpa lite ;-)
Innan röntgen stödgipsade de armen så att det skulle vara lättare för Erika att röra sig utansmärta och för att hon skulle kunna sova. Att åka säng var kul men att åka rullstol till röntgen var roligare!
Båda benen är av  iarmen så troligtvis blir hon sövd imorgon för att lägga allt till rätta och gipsa. de pratade om lustgas men doktorn trodde att de skulle söva. Jag hoppas det för erika är riktigt fånig och blir hysteriska för minsta lilla.
Det väsrta med hela denna historian tycker nog hon att det var att sätta "flygplanet" i armvecket trotts att hon hade haft Embla plåster i mer än en timma. Men nu när det sitter där kommer ju medicinering och sövning gå så mycket bättre.
Ska nu maila chefen för att tala om var jag är och att jag inte kommer att jobba imorgon... Ska sen föröka sova i min lilla tältsäng bredvid Erikas stora sköna säng...
Hon verkar ha somnat på dessa minuter det tagit för mig att skriva trotts att hon sa att hon inte skulle kunna. Tyvärr blir hon väkt om en timma för att få alvedon men förhoppningsvis så somnar hon om snabt så hon får vila.

Akademiska sjukhuset 2010-08-30 (imorgon fyller Uffe år!!!) kl 01-13

Sov gott!

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0