Sov länge idag

men känner det som om jag skulle kunna sova hela dagen!
Kroppen känns trött så jag skippar nog träningen idag om jag inte känner mig inspirerad ikväll och åker på friskis och svettis.
Ska jag ta det lungt eller träna på? Ska man bli bättre måste man ligga i men ligger man i för hårt kan man bli skadad eller sjuk, var går gränsen?
Hörde en kommentar på TV av en kille som fått en fd elitidrottsman med team som personlig tränare i något reklam jippo program:
-Jag visste inte att skillnaden mellan att träna hårt som amatör och proffs var så stor. Tidigare tränade jag inte när jag var trött, nu när jag är trött har träningen bara börjat!
Hur ska jag göra? Är det läge för vila? Även om jag har tränat relativt hårt har jag ju inte slitit ut mig. Ex har jag inte haft mycket eller svår träningsvärk någon gång. Lite i magen vid något tillfälle och lite i baken men då har jag tagit det lugnare. Har ju följt programmet som jag tycker ökar träningen ganska lagam. Har förvisso lagt in ett extra intervallpass men det kör jag efter min förmåga så även om det är lite jobbigt så är det inte extremt.

Träna eller vila?

Någon som har något tips om hur jag ska göra?

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0