Mastodontuppdatering:

Vi mår?
Bra, Elin har ögoninflammation men den är under behandling och jag hoppas vi andra slipper denna smittsamma åkomma.



Hästarna:
Rappe har troligtvis avlivats under dagen. Han har mått bättre de senaste dagarna och varit pigg men det vara bara tillfälligt...
Ebano är oförändrat, jag åker till Ultuna med honom på måndag för att kolla upp såret som aldrig vill läka och hasen som är svullen...
Har nog bestämt mig för att lämna iväg honom för inridning och ev försäljning. Han är för stor och "bänglig" för att Maria ska känna sig trygg och jag har blivit lite feg med åren (Uffe säger klok...).



Motion:
Var på friskis i lördags och ska springa ikväll. Tränar alltså inte så hårt men känner att det är på en OK vinternivå.  Funderar på att lägga in lite "träningsläger" under jullovet. är ledig mellan den 20/12-10/1 på tre föräldraledighetsdagar och två semesterdagar! Inte illa va?





Julförberedelser:
Knäck och julgodis är kokat och 8 satser pepparkaksdeg är gjord. Storbak imorgon!



Det var nog allt...

Nej, just det:

Bilen!
Den står där den står och ingen växellåda på gång ännu... men jag får 2800:- från försäkringsbolaget eftersom jag har en sk avbrottsförsäkring! Uffe har kanske varit i Östhammar och hämtat en gammal (-89:a) saab 9000 (eller var det 900), fulltankad och vinterdäck för 1000:-. Den startar inte men var påkostad en del och vår granne och numera titulerad - räddaren i nöden - bilkunnige Ilpo lovade få igång den. Sen ska den bara besiktigas så har jag en bil medans Ilpo fortsätter att leta växellåda...

Ska bli skönt att slippa låna bil hela tiden! Stort tack till mor och far!!!!

 

Nu var det nog allt...

Kram

Wickie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0