Ny mastodont...

Vi mår:
Bra men det märks att det är sent på terminen. Ungarna är griniga. Ska bli skönt med jullov!

Hästarna:
Rappe avlivades som planerat och det var sorgligt men skönt.
Ebano skjutsade jag till Ultuna igår med mamma som lucköppnare. De skötte sig båda exemplariskt!
Ebano blev kvar och opererades idag. I såret hittade de en benbit som jag inte riktigt förstod var den kom ifrån. En trött veterinär som bröt på ett främmande språk (på det hela lätt att förstå) som ska förklara saker som jag inte begriper... Den kom inte från hasen utan han har gjort sig illa tidigare.
Hasen var mycket infekterad och han misstänker att ligamenten som stabiliserar hasen är mycket påverkade. det går inte att se "inifrån" utan de ska göra ett nytt ultraljud imorgon.
Såret kommer troligtvis att läka hur fint som heöst men hasen kan bli hur som haver. Jag kan få en fullt frisk häst, alla varianter där emellan till en helt obrukbar häst!
De närmaste dagarnas undersökningar får avgöra.

Motion:
Var på friskis i lördags och har gått över 10 000steg per dag sedan dess. Idag lär det dock bli betydligt färre...
På torsdag ska pappa och jag ut och springa. Ska bli skönt! det är så bra med sällskap för då blir det av.

Julförberedelser:
Godis kokat, pepparkakor bakade, mormor har bakat julkubb och mor bakar bullar + bröd idag! Bara städning, julklappar och pynt kvar om man nu kan kalla det BARA!

Bil:
Inget nytt om växellåda.
"Nya" saaben går, det var bara några säkringar som inte var som de skulle men Ilpo är inte nöjd med tomgången så vi får se. Har ställt mig på kö för besiktning fredag. Jag hoppas!

Nu ska jag vi på julbord hos vår dagmamma. Årets bästa julbord? Ialla fall om man inte räknar julafton...

Kram till alla!

Wickie!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hoppas, först och främst, att hästen blir frisk i hasen och så att det fixar sig med bilen/bilarna.

Sedan finns det väl inget hinder för att det ska bli en lugn och fin jul.

2010-12-15 @ 04:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0