Både trevligt och svårt dilemma

Var just innne på facebook för första gången på länge.
Trevligheterna:
En ev mina elever var ochså inloggad och öppnade en chat. Vi hade en skojsam och trevlig chat som gjorde mig på bra humör. Han är en trevlig och omtänksam kille som lätt gör en glad!
Jag hade två nya vänförrågningar. En gammal hästkompis som jag inte sett på evigheter. Hon bor nu i Gimo, tidigare flyttade hon till Gävle. Även om vi kanske inte kommer att börja umgås ar det alltid roligt att få reda på vad gamla kompiusar gör och har för sig.

Dilemmat:
En av vänförfrågningarna var från en av de få människor på denna jord som jag inte gillar. En av de ytterst få som jag tom ogillar! Problemet är att hon bor relativt nära och kan bli våldsamt sur ocm jag ignorerr hennes vänförfrågan.
Jag har varit ganska sprasam med antalet vänner. har hellre få som jag är intresserade av att få information av och om. denna tjej vil jag hellst inte veta något om alls!
Har inte gjort något av hennes förfrågan, kommer den att försvinna efter en tid? Då kan jag ju skylla på att jag nästan aldrig är inne och bara har släkt som bor långt borta som vänner och inte är intresserad av annat. det ligger ganska nära sanningen och skulle kännas bättre att säga än att via datorknapparna ignorera hennes förfrågan.

hur skulle ni ha gjort?

Wickie! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Svårt dilemma!

Ta det som ligger nära sanningen.

Det känns nästan som det blir det bästa.

Men du får gå på magkänslan.



Hopppas att det fixar sig.

Kram

2010-07-19 @ 14:08:44
Postat av: Veronika

Jag låter dom ligga obesvarade. En enda person har jag blockerat så att om han/hon söker på mig så kommer jag inte ens upp i sökresultaten. Men där ville jag att personen skulle fatta vinken och jag borde inte fått någon vänförfrågan över huvud taget.



Vänförfrågningar går inte bort, dom ligger där dom ligger och om du ignorerar så fattar antigen personen i fråga att du gjort det, eller så skickar dom bara en ny vänföfrågan, antingen för at dom inte vet hur siten fungerar, eller så för att kom tänker "jag trodde jag... men det kanske jag inte..."



Jag tycker du ska säga som du skrev och säga det till henne när du ser henne så slipper du sura miner eller en massa tolkningar och skitsnack. Då har du ditt på det torra i alla fall.



Det är ju olika hur vi använder Fb och man har ju rätt att välja...

2010-07-20 @ 20:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0