Trött, seg och oinspirerad

Drog mig länge imorse så jag kom inte ut förän 10,30 = VARMT och broms! Som tur var blåste det ganska mycket utan att vara jobbigt. Vissa 7 min intervaller kändes Ok, något intervall gick riktigt långsamt och det sista gick ritktigt bra tack vare att jag peppade mig själv hela tiden.
Misstänker att nu börjar löparintervallerna bli så långa att min hjärna bromsar kroppen för att vara säker på att orka.
Tror (och hoppas) att mitt andra intervallprogramm som jag tänkt köra på onsdag kan hjälpa mig att få upp lite tempo. det programmet innehåller tekniksteg som indianhopp, höga knän, rumpkickar och ruscher på 40 sek och sedan långsamma partier emellan. Jag tror att det blir perfekt timing med det programme nu. Tänkte köra det mellan varje vecka i podrunner programmet vilket betyder att om jag springer varannan dag tar 3 podrunner + en extra intervall vecka 8 dagar.
Jag hinner precis klart till tjejmilen och då har jag fått med iForm loppet på 10 km också. Känns bra att det ligger före tjejmilen så jag har fått prova en mil innan. tror inte det gör något att springa det loppet innan podrunners 10 veckor är klart.
Sen kommer hässelbyloppet i oktober så jag är laddad med 10 km lopp i slutet av sommaren och hoppas verkligen jag kan ta något av dem på under 60 min - då vore det värt allt slit för just nu känner jag ingen större glädje i att springa...
Förhoppnigsvis kommer glädjen tillbaka...

Lycka till med er motion!

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0