Uppe med tuppen!

Och genomförde mitt intrevallprogram. gick ganska bra och jag klarade spurterna ganska bra. Teknikövningarna däremot gick trögt. Man ska bla göra höga knälyft så fort man kan i 20 sek. Jag gjorde snabt men utan att springa - dvs en fot var alltid i marken. Orkade inte förmå mig att lägga in springväxeln. Så det är helt klart att jag behöver träna mera på detta. Gick efter programmet nästan 3 km till - det var skönt. 7,7 min/km är ju inte så imponerande men då stod jag ju stilla ibland och gick någon km också.
Får kolla när jag kör ipod programmet nästa gång. Lite roligt nu när jag springer på en uppmätt bana, hemma har jag ju ingen aning hur långt det är när jag springer.
Har nog gjort en riktig bedömning när det gäller att jag har börjat sacka i tempo och behöver detta snabba intervallprogram emellan. Nu är det tre pass av ipod programmets 6:e vecka som gäller innan nästa gång. Lite annan styrketräning också. Ska försöka hålla i och träna även när vi är i Göteborg och Liseberg.

Ha det bra!

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0