Hästen är motionerad

Äntligen tog jag mig tid och pysslade om hästen.
Först red erika Cosmos. Hon ville hoppa men var inte modig nog att driva på Cosmos så att han hoppade utan han stannade och masade sig över bommarna fot för fot! erika blev inte glad på mig när jag tvingade henne att driva på honom men till slut gick det bra - hon kan bara hon låter bli att vara fånig.
Sedan tog jag in Ebano och pysslade och longerade. Jag fick  honom att gå i alla vattenpölar fast han inte ville. Han begrep inte att han bara kunde ha längt steget en aning så hade han sluppit trampa i vattnet - men inte, han plaskade i varje gång!
Vad kommmer det sig att halvblod föds utan riktig hjärna? Hade hoppats att han skulle ha ärvt lite av sin mammas intelligens men så verkar det inte ha blivit - det kasnke kommer senare?

Sov gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0