Nationaldagen ordentligt firad!

Vi var med på nationaldagsfirandet här i Hökhuvud och sedan på Hembygdsföreningens 20-års firande.
Jag guidade et 10-tal intreseerade runt i kyrktrakten och fick visa flera Hökhuvudbor på saker (stenhögar och gropar) som de inte visste fanns. det är alltid roligt när man har folk med som gått mycket i markerna men inte vetat vad de passerar.
Flera var också historiskt kunniga om trakten runt omkring och kunde komplettera med information. Jätte roligt.
Jag, Maria och Elin åt middag i solen på altanen. Härligt!
Guidningen gjorde att jag bnrände mig lite, penicillinet gör huden solkänslig och jag tänkte mig inte för. Men det är inte värtsa sortens bränna så jag överlever.

Wickie!


Kommentarer
Postat av: Veronika

Låter som en härlig och rolig dag!

2010-06-06 @ 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0