Ännu en torsdag....

på akademiska sjukhuset... Ägnar gärna kommande torsdagar på något trevligare ställe.
Förra veckan var det Maria och hännes tänder, denna vecka Erika och hennes mage.
Hon har ett tag klagat på magont med jämna mellanrum. I Måndags kräktes hon och i tisdags var hon jättetrött. Igår var hon piggare och började äta men klagade fortfrande på magen. Även i morse klagade hon på magont. Det blev lite för mycket magont för mig så jag ringde vårdcentralen.
Där började en svag misstanke om blindtarmen få fäste. Hon var öm i magen kring blindtarmen men inte superöm. De tog ett blodprov och CRP:N (Rätt ???) var förhöjt, 23 mot normalt under 5. Akuta inflammationer kan ge över 250.
Vi fick remisss till Uppsala där det blev urinprov och väntan i 4 timmar! Usch vad tråkigt!!!!
Erika var fantastiskt tålmodig - bara det visar att hon inte är som hon brukar.
Väl inne hos doktorn visade urinprovet på lite vita blodkroppar i urinen men klämmandet på magen och andra undersökningar visade att det med största sanolikhet inte är blindtsrmen så vi åkte hem igen. Troligtvis något virus som satt sig på magen. Borde gå över snart av sig självt.

Men detta var inte allt denna mörka torsdag:
En granne och god vän avled det senaste dygnet - har inte hört några detaljer ännu men hon har haft cancer en tid så det var inte helt oväntat.
En mycket god kollege har fått en stroke och ligger på akademiska inte ens 50 fyllda!
Svärfar skar sig i handen och ville inte åka till sjukhuset för han hade för dåliga kläder och klarade (ville) inte byta om. Såret var inte jätte stort och inte djupt men väl på akuten var det jätte smutsigt under hudfliken. Så mycket rengöring blev det innan de sydde med 5 stygn. Jag var inte så inblandad i detta (mer än att jag skällde på hononm innan vi for till uppsala) men jag har inte tålamod för griniga gamla gubbar just nu.
Skulle ha fått hjälp med min bil idag men var ju i uppsala å jag kunde inte hämta ut reservdelarna...

Klockan är nästan midnat så jag går i säng nu innan det händer något mera...

Hoppas ni har haft en bra torsdag!

Kram

Wickie!



Klockan är snart midnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0