Dålig syn?


Erika har klagat på huvudvärk och grus i ögonen när hon läser. Jag bad skolsköterskan kolla hennes syn och det visade sig att hon ör lite översynt. Inte ovanligt bland barn men värt att kollas upp eftersom hon har besvär. Kanske läsglasögon är lösningen?
Vi får se, har redan bokat tid hos optiker, den 1/11 ska vi kolla!
Det är ingen i familjen , förutom min mamma och på senare år min pappa som har glasögon så jag har aldrig riktigt tänkt tanken att någon av barnen behöver... Vi får se hur det blir.

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Mamma var väl också i 30-35-årsåldern innan hon fick glasögon? Hoppas att optiker-besöket kan lösa tröttheten och få bort gruset i ögonen...

2010-10-16 @ 19:30:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0