Mycket på gång

och huvet har inte riktigt hängt med. Kanske har en förkylning på gång och inspirationen har inte funnits men jag kämpar på. Hade tänkt springa idag på morgonen men regnet står som spön i backen så jag hoppas på uppehåll i eftermiddag. Då ska det bli en kort tur, troligtvis mitt intervallprogram, det var ett tag sedan och jag behöver träna snabbhet.
erika har fått ett par vanliga läsglasögon i väntan på optikertiden och det funkar bra. Hon har styrkan 1.0 och ser nu skillnad på bokstäverna! det är inte lätt att läsa när många bokstäver ser lika dana ut. Syrran! Det är Erika, inte jag som ev begöver glasögon, jag verkar klara mig ett tag till ;-)
En riktigt god nyhet är att det sköts älg för Rita igår. Hon har ju haft sådan otur eller oerfarenhet att alla älgar hon lyckats nosa rätt på har sprungit hej vilt och inte ramlat för något skott. Men igår blev det gångstånd (älgen står inte stilla utan går sakta och hunden skäller på den ändå). Hon skällde ca 20 minuter innan älgen kom i håll för en passkytt och sköts. Uffe var riktigt glad! Äntligen kanske hon börjar förstå vad det är hon ska göra!
Maria och jag ska till Uppsala idag och sätta in tandställning på henne och besiktiga min bil. Jag skulle behöva köpa byxor också. Vi får se vad vi hinner. Hoppas i alla fall att vi hinner hem så jag kan springa medans det är ljust.
Hoppas ni får en bra dag i regnet!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Jo, jag förstod att det var Erika, men kommenterade på att det inte bara var far som var sen med glasögonen, utan även mor :o) Skönt att läsglasögonen hjälper. Hur känner hon inför att få glasögon?

2010-10-26 @ 09:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0