Gamla bilar...

är luriga. Min bil, som är en automat, vill inte växla och det är en lampa som lyser och en pil som blinkar...
Lampan som lyser säger instruktionsboken att diagnossystemet hittat något fel och att man ska åka till närmaste volvoverkstad för att kolla vad det är.
Den blinkande lampan står det inget om! Hur gör man då???!!!???
Ringer en vän!!!
En kille i byn som är duktig på bilar (har tävlat i standardbil någonting...) och annat meck-grejs (fixade drivningen till en grävmaskin vi lånade i somras) kom och kollade. Tydligen har oljan i växellådan sin kylare inne i bilens vattenkylare. han trodde att oljekylaren var trasig = oljan i växellådan har blivit utspädd med vatten = mindre bra.
Han ska provtrycka och kolla lite nogranare imorgon så får vi se hur många tusenlappar det kommer att kosta. Men jag gillar bilen och den har gått bra hittills så jag hoppas det är relativt enkelt att fixa. För mig är det ju förståss enkelt ;-) Att betala brukar ta emot men är ju inte svårt...
Har frågat mor och far om de kan tänka sig att låna ut sin bil i veckan annars blir det lite bökigt. Barna får gå upp tidigt och pappa får skjutsa och hämta hos dagmamman och jag får gå upp ännu tidigare för att åka bussen:(

Jag hoppas det löser sig snabt!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Du får låna bilen 3 dagar.

kram

2010-09-25 @ 19:00:56
Postat av: Rosa

Tappa är bra,mitt medlemskap där har just gått ut, har inte bestämt ännu om jag ska förlänga eller ej. Efter ett år där känner jag att jag har rätt bra koll på in och ut balansen, men jag tror att man skärper till sig lite extra när man ser det svart på vitt.

Lycka till

2010-09-26 @ 09:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0