Huvudvärk

kan man få för mindre...
igår kväll var Maria och hennes kompis ute i hagen och hälsade på hästarna. De kom tillbaka och talade om att Ebano hade ett stort läskigt sår på ena bakbenet. De hade tom tagit kort med mobilen och det såg inte så kul ut men var samtidigt svårt att se.
Frågade Maria om det inte var det gamla såret som han åt penicillin för? Nej! var hennes bestämda svar. Trött tänkte jag att Ok ännu ett sår att tvätta och penicillinsprutor att ge... .-(
Bad tjejerna ta in hästarna så jag kunde gå ut och kika på det när jag kom tillbaka. Suck! men det var det gamla såret! Flugorna är inte så snälla med det så det rinner en del och ser inte så kul ut men läker bra... Skönt!

Idag på fm ringde min mamma från jobbet. mellan 08 och 11 hade hon förökt ringa pappa men inte fått något svar... Hörde på henne att hon var oroliog och naturligtvis blev jag det också. Samtidigt vet vi ju båda två att han är disträ och i sin egen värld ibland - för det mesta inget ont i det.
Jag satt mig naturligtvis i bilen och åkte de 7km hem till mor och far. Bilen var hemma och flaggan hissad (?) glömde fråga varför...
När jag klev ur bilen såg jag honom genom köksfönstret... Jag hade ju inte jagat upp mig så mycket men i dessa lägen är det lätt att reagera med ilska!
Efter att han ringt och lugnat mamma fick jag lite praktiskt utrett med honom inför tjejmilen imorgon och Västgötaresan på fredag.

Ska nog ut och plocka lite svamp nu...

Må gott!

Wickie! 

Kommentarer
Postat av: Veronika

mobilens baksida - man förväntar ju sig att folk ska svara när som helst!

2010-09-04 @ 20:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0