Krig - istället för löpning!

Ingen höjdare.
Jag skulle ju ut och springa en sväng igår för att komma igång lite inför söndagen. Av detta blev det intet...
Erika var trött av förståeliga skäl - så hennes veckans ord blev en kamp. Hon brukar fixa detta snabt och lätt men inte igår! Sen skulle det sovas och då fanns det tusen andra saker som var tvunget att göras innan men gick upp. Det slitade med tårar hos både Erika och Elin som också började trilskas...
När de väl var uppe och i säng började nästa jänta krångla.
Maria - 13 år och LAT! Hon tor att man inte behöver plugga även om man har det kämpigt. På min uppmaning - du har ett betyg att tänka på. Var hennes svar - Inte förrän i 8:an!!!
Det fick mig att gå i taket. Jag spände ögonen i henne och frågade när hon trodde hon skulle lära sig allt hon skulle få betyg i i 8:an? I årskurs 8:a? Jag föreslog då att de skulle skippa de första 7 årskurserna eftersom de inte behövdes!
Hon insåg nog att det inte fungerar riktigt så. Naturligtvis blev det tårar och en massa - Jag kan inte, det går inte, jag är värdelös men till slut tog hon sig samman och lästa engelska texten och översatte den men OK resultat.
Som jag sa till henne - OK du har det kämpigt med engelskan men det strösta problemet är att hon är LAT och att hon tror att hon ska kunna gena - men det går inte!
Så nu är vi överens (även fast hon protesterar) att hon ska plugga engelska även under helgen - jag kommer ligga på henne som en igel!!!

Idag ska jag ut och jogga direkt efter jobbet för att det ska bli av! Hovslagaren kommer ikväll så det blir för sent efter det. Men ikväll blir det av!

Kramar

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0