1.a gången,

men det har varit nära med alla tre!
Elin har bråkat våldsamt när jag har hämtat henne de senaste gångerna hos dagmamma och kompis. Idag gick hon för långt så det slutade med att hon fick gå till bilen (halvt bli släpad) utan ytterkläder och i strumplästen!
Det går inte att truga, muta och tjafsa hur mycket som helst så då fick hon ta konsekvensen av sitt handlande. Tårarna var i ögonvrån men väl hemma på grageplan frågade jag om hon ville ha skorna nu och det ville hon. Hon ville också ha jacka och mössa. När jag hjälpt henne klä på sig tackade hon artigt för hjälpen och var glad igen - när hon märkte att jag inte var arg längre.
Jag hoppas att hon lärde sig något!

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Katti

Wickie: Hej! Nu funkar det :) Och ja, jag mår bra. Den här veckan blev lite för mycket för mig så jag har inte haft något ork att bl.a. blogga...



Hur gammal är flickan? Det är svårt att veta hur man ska göra när barn är sådär trotsiga. Ibland måste man vara "hård" för att komma någon vart i längden. :)

2011-04-10 @ 08:24:01
URL: http://attvarakatti.blogg.se/
Postat av: Monica

Ibland blir det väl så med barnen,men det går ju som tur över,men är naturligtvis jobbigt för dej när tjejen bråkar och är allmänt stökig.



Jag undrar också vad dom procenten gör angående min fråga på bloggen.



Ha det så bra...vi hörs!



Kram Monica

2011-04-10 @ 17:51:33
URL: http://violett.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0