Godisutmaningen

är över!
Ett år har gått sedan vi startade och vi har varit fantastiskt duktiga.
Jag har långa perioder inte ens varit speciellt godissugen eller saknat godis och sötsaker så mycket.
Men nu, när det är över, är jag supersugen.  Skulle nog helst vilja leva på bara sötsaker nu.



På något sätt har motivationen försvunnit och jag vet inte om jag skulle klara ett "godisförbud" nu :(
Tänkte lite förnuftigt att jag inte skulle äta något godis förrän till påsk eftersom jag ätit ganska mycket senaste tiden men är som sagt var inte säker på att jag skulle klara det. Är inte heller roligt att sätta upp mål som mani nte klarar och vet om det innan.
Mitt mål blir därför:
Försöka låta bli sötsaker fram till påsk och rapportera här och på godisblogen alla sörsaker jag stoppar i mig fram till dess!

Inte "förbjuda" godis men ha rapporteringsskyldighet på godiset tror jag på som en gyllene medelväg! 

Uppsakattar all stöttning och hjälp på vägen fram till påsk!

Må gott!

Wickie! 


Kommentarer
Postat av: Rosa

Förstår precis hur du känner. Jag blev ju inte mindre sugen nu när jag såg bilden du lagt upp ;-)

Bra idé att erkänna på bloggen varje gång man syndat, då kanske man tänker till en extra gång innan man stoppar nåt i munnen.

Lycka till !

/ Rosa

2011-04-11 @ 15:27:47
URL: http://rosatjejen.bloggplatsen.se/
Postat av: Pappa

Som sagt. Det an var skönt att slappna av och unna sig när andan faller på. Men jag tror att man måste hålla lite koll så att inte kakmonstret alltid får som det vill.

2011-04-11 @ 20:41:17
Postat av: Katti

Oj nu blev jag sugen. "Tur" att Mini är sjuk och jag är emsam så jag inte kan springa bort till affären :)

2011-04-15 @ 21:12:49
URL: http://attvarakatti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0