Inspirerad!

Var idag på företagshälsovården och gjorde en "Balansprofil" där det ingick ett konditionstest. Som vanligt hamnade jag på "Elit" för min åldersgrupp. Tjejen som höll i testet tyckte det var jätteroligt med en tjej som klarade provet så bra.
Belastningen jag körde på var på en nivå som många karlar tycker är jobbigt och visst var det lite ansträngande men inte jobbigt. Pulsen kom upp i 120-128 och det är där den bör ligga om testet ska vara någorlunda rättvisande.
Vi pratade maxpuls och jag berättade att jag ibland kommer upp i 220 i puls när jag har pulsklockan på mig under träning. Jag berättade också att jag var intresserad av att kolla min maxpuls och hon skulle höra med en kollega som arbetar med pulstester så jag hoppas att hon får napp.
Ligger min maxpuls på 220 eller kanske högre ger denna test inte riktigt rättvisande resultat så då kanske jag skulle få komma till Uppsala nästa gång vi ska mäta där hon har en bättre cykel.
Hon tyckte det var superroligt med mitt "löparproblem" också. Att jag utan problem kan spinga långt men inte fort. Du har motorn! Du kan springa fort - det sitter i huvet på dig!
Precis vad jag har blivit varse och jobbar med. Ska bli kul att komma tillbaka efter 6 månader och se om det har hänt något, speciellt som det känns som om jag har kommit igång med träningen igen!

Full fart framåt!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Tess

Sista chansen att delta i Dagens Blogg!

Tar ut flera vinnare!

Vinnare tas ut senare idag .

kram!

2011-04-26 @ 14:50:58
URL: http://tessolsson.webblogg.se/
Postat av: Bodypalace

vad bra att det gick bra :)

2011-04-26 @ 15:25:36
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Mamma

Härligt!

Kul att du fått så bra respons på din träning.



Bara att fortsätta framåt.



Stor kram.



Mamma

2011-04-26 @ 17:23:57
Postat av: Veronika

Impad! Deltagare i nästa säsongs "Mästarnas Mästare" kanske? :o)

2011-04-26 @ 22:48:03
Postat av: Veronika

Impad! Deltagare i nästa säsongs "Mästarnas Mästare" kanske? :o)

2011-04-26 @ 22:48:31
Postat av: charlie

hehe ah blir ett liknande senare under dagen ;)



naw thanks vad snällt sagt!



Detsamma!

2011-04-27 @ 08:32:06
URL: http://mscharlie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0