Fortfarande enligt schemat...

Jag har med andra ord motionerat idag. Det blev 4 km på 29 min och 41 sek, ett medeltempo på 8,1 km/h och en maxhastighet på 11,2 km/h.
Hur kan jag nu veta allt detta?
Jo min nya telefon har massa skojiga finesser. Där ibland en färdmätare som just viasr ströckan, max och medelhastighet. Kul tycker jag att få de uppgifterna när man kommer hem. Gör man en bra runda ser man att man kommit längre och sprungit fortare!
Det är mest promenad i programmet så jag är helnöjd med det relativt höga tempot. Det är totalt bara 8 minuter löpning (8 gånger 60 sekunder) och det gör att man kan hålla uppe tempot. Min plan är att försöka fortsätta hålla ett högt tempo så att jag kan slå mina tidigare tider på stadsloppet och milen nästa år.
Börjar jag i ett högt tempo borde det gå lättare att hålla det än att börja långt och långsamt och sedan försöka få upp tempot i efterhand. det är i alla fall vad jag tror...

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Kul med alla finesser på telefoner nu för tiden.

Vi önskar lycka till o väntar oss fler rapporter från din träning.

2011-12-28 @ 20:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0