Fina fönster

Håller mamma på att få med hjälp av min nyaste investering. När jag hämtade tjejerna där idag frågade jag om hon hade något fönster hon ville ha putsat. Yes, värsta försäljar knepet...
Jag fick då i uppgift att tvätta hennes stora besvärliga fönster vid matbordet. På ca 15 minuter hade vi tvättat det skinande rent. unvändigt, utvändigt och emellan!
Visst det kan bliu någon rand kvar men på en bråkdel av tiden och ännu mindre ansträgning får man ändå ett resultat som är bättre än när man gnider och gnor på vanligt vis.
Men sprutar på en lösning som man sen rengör med med en speciell trasa som sitter på sprayflaskan. Därefter tar men en special gummiskarapa med sug på och drar bort vattnen som då hamnar i sugens vattenuppsamlare.
Det lilla vatten som blir kvar på fönstreat är det en baggis att putsa bort.
Min bästa inversetring någonsin känns det som!

Vill ni prova?

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma o pappa

Många finfina fönster just nu.



Tack för att jag fick låna återkommer under hösten.

Så lätt att putsa fönster nu.



Kram

2011-07-09 @ 18:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0