Hur funkar kroppen?

Sedan pappa och jag sprang i lördags har jag känt mig trött och hängig och helt seg i kroppen. Valde att ta det lugnt ett par dagar så jag spriang inte i måndags eller tisdags.
Igår kände jag mig om möjligt ännu segare och hade lite yrsel när jag reste mig hastigt (inte ovanligt för att vara jag med mitt låga blodtryck) och det ger ju inte en känsla av att man orkar träna bra.
Man jag ville verkligen ut för att inte halka efter allt för mycket med träningen. Så jag snörde på mig skorna och laddade mp3 spelaren med ett speed bump intervall program där första veckan ser ut såhär: 

39 minutes from 160 to 170 BPM
BPM CHART:
3 minutes @ 150 BPM
8 minutes @ 160 BPM
3 minutes @ 150 BPM
8 minutes @ 165 BPM
3 minutes @ 150 BPM
8 minutes @ 170 BPM
3 minutes @ 150 BPM

Tufft men det var min ursprugnsplan så jag körde - och det gick riktigt bra! Visst på slutet var det tufft men de första två 8 minutrarna gick det rikftigt bra! Fick lite känslan som jag haft ibland att jag flyger fram och att allt flyter.
Hur kom detta sig? I lördags var jag helt slut under löpningen fast jag kände mig OK före. När jag känner mig trött och seg och yrslig går det bra!!??!! Snacka om frustration!

Men jag är glad att det gick bra, nu är det bara att fortsätta med detta program i 4 veckor! Sista veckans bpm schema ser ut såhär:

56 minutes at 180 BPM

Klarar jag det bra klarar jag allt!

Må gott!

Wickie!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Roligt att det gick bra!



Håller nu tummarna!



Kram

2011-07-14 @ 15:01:38
Postat av: Veronika

Jag vet inte hur det funkar. Som när man sover för mycket så blir man jätte-seg och trött, men om man sover lagom blir man pigg som en mört. Kul att det gick bra. Kan inte det här med bpm men sista passet verkar tufft, just att man ska hålla en jämn nivå precis hela tiden. Intervaller tycker jag är lättare, rent mentalt och därmed också fysiskt.

2011-07-14 @ 16:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0