Seg runda...

benen och kroppen kändes jätte trötta idag när jag ock pappa sprang 10 km. Kollade förra tiden på nästan samma sträcka (50 m kortare) då sparnag jag ensam men ändå 2 minuter snabbare! Hade ju hoppats att pappa skulle få mig att hålla ett lite högre tempo men det blev inte så.
Tror att både värmen och steglängden spelade in  - men det är bra träning det också! Så jag är glad att jag kom ut och jätte roligt att springa med någon men lite besviken på tempot.
men jag har nu tänkt börja ett träningsprogram som heter speedbump, ett podrunner program som just går ut på att få upp farten och det ska jag varva med mitt teknik/intervall program.
När detta är klart, eller strax före, är det dax för iformloppet. Därefter är det några veckor till tjejmilen och då kanske jag föröker mig på backträning om det känns bra. Därefter är det 1,5 månader kvar till Hässelbyloppet så då får jag föröka klura på hur jag ska lägga upp träningen till dess.

Må gott!

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra kämpat!



Lycka till med din fortsatta träning.



Kram

2011-07-10 @ 10:36:43
Postat av: Veronika

Förstår besvikelsen när man satt ett annat mål, men du sprang ju hela vägen! :o)

2011-07-11 @ 09:39:21
Postat av: pappa

Att fokusera på fartträning nu är rätt tänkt!

Det är bra att lära kroppen att röra sig så fort att det blir en tempsänkning när anpassar farten till låndistan.

Det går att lura kroppen så att man tycker att man tar det lugnt i allt högre farter.

Dina ben klarar en mil men de vet ännu inte hur fort.

2011-07-12 @ 17:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0