Storstaden har fördelar!

Har ingen längtan att flytta till någon större stad, eller ens närmare. Tycker vi har det bra där vi bor med den service vi behöver och lite till. Men storstaden har fördelar.
Igår kväll var det snöblandat regn som vräkte ner och varken Veronika eller jag var speciellt sugna på att ta den promenad vi planerat. Samtidigt hade jag suttit och jobbat hela dagen och bara gått 1 800 steg mot 8 000-10 000 många andra dagar.
Veronika gick då snabt in på nätet och kollade friskis och svettis hemsida - kl 20.00 fanns det ett yoga pass som lät lagom ansträngande en mellandag som denna (sprang dagen före och ska springa idag). Kroppen behövde sträcka på sig och jag har slarvat med stretchingen. Så jag bytte om och for iväg.
Nu ghar jag altså provat yoga för första gången och det var jätte skönt. Att ägna sig åt stretching i närmare en timma till lugn musik och tända ljus - det är inte sumt.
Kroppen upptäckte dock att den fått anstränga sig tidigare utan ordentlig stretch så den hämnas genom lite träningsvärk - men det får jag ta!
Har med mig mitt friskis medlemsskap så det kostade bara 50:- och det var det värt. idag ska jag ut och köra intervall programmet - men kroppen känns lite trött så vi får se hur det går. Kommer säkert att tycka att det går segt men tror ändå att det är en lagom träningstakt om jag vill bli bättre och snabbare.

Må gott!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som du hade en bra kväll. Det är du värd.

Hoppas att ni kan gå ut ikväll istället, för det är värt ett besök.



Kram

2011-03-18 @ 07:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0