6 * 9 minuter!

Kändes lite långt och jag var lite seg. Kan delvis bero på att det blåser isbjörnar! Tog på mig vinter utstyrseln när jag sprang och tog inte av mig vantarna eller knäpte upp jackan elleer västen på hela vägen!
Genomförde i alla fall alla intervaller i ett OK tempo. Rundan som jag i början av 6*8minuters intervallerna skulle räcka lagom till dessa intrevaller räckte inte alls. Fick ta en omväg genom byn på slutet och ändå blev rundan så kort att jag inte fick nmedvarvningspromemnaden på 3 minuter. Får fundera på hur jag ska springa nästa gång.
På torsdag ska jag försöka jogga lite lätt för att se om jag blir pigg och rask i benen till stadsloppet på lördag. Jag har så lite tävligns och hård-tränings vana att jag inte vet hur kroppen reagerar på olika saker. Jag får testa och hoppas på dt bästa.
Har ingen aning om hur det komer gå på lördag. Kanske kommer jag att klara att springa på ett 6 minuters tempo eller så gör jag det inte...
Det visar sig först när jag kommer imål. Känslan jag har är att träningen det senaste året kasnke har räckt för att fixa det - det finns en möjlighet - men jag är långt ifrån säker!
Hände något på löprundan igår som aldrig hänt förut. Jag mötte en joggare! Har stt någon svampplockare och mött bönderna i trkten i sina traktorer och någon virkesbil ben aldrig en joggare! Han bor i grann byn och det måste vara en perfekt 8 km runda för honom så egentligen är jag inte förvånad men jag blev paff när jag såg honom och han såg lika paff ut han!

Må gott!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Man får kanske ta första loppet för året med lite ro. Särskilt (stavas det så?) med tanke på hur ogynnsamt vädret varit för träning. Lycka till på lördag! Ser fram emot rapporten.

2011-05-05 @ 10:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0