Lyckanden och misslyckande!

Mycket har varit lyckat med denna helg. Mamma satte tempot när hon var här och vi fick massor gjort på lördagförmiddag - superskönt! Tack mamma!
Har pysslat med lite bokföring, fixat i stallet, tvättat och burit upp allt i garderober, köpt blommor och blomjord, handlat och mycket mer.
Trotts att det tog emot så gav jag mig ut och sprang ikväll, det blev bara senare och senare så tillslut tog jag en kortare runda för att inte komma hem vid midnatt...
Sprang ganska fort - med mina mått mätt och det kändes bra. Är mallig att jag tog mig ut - mycket tack vara Uffe som tyckte jag i alla fall kunde ta en kort runda fast det var sent.
det var lyckandena... misslyckandet består i att jag har unnat mig lite lördag tre gånger denna vecka. På pappas födelsedag - planerat och i går vilket jag inte ser som något misslyckande eftersom jag inte åt så mycket och hade förvarnat att det kunde bli så. Det som är misslyckandet är att ungarna fick sitt lördagsgodis idg och jag kunde inte låta bli att smaka. Har ätit 8-10 bitar lösgodis och det är ingen katastrof men jag vill ju kunna låta bli!
Att vågen visar på 86,2 igen spär på känslan av misslyckande - vet inte varför för jag kar inte ändrat matvanorna och förutom denna helg hållit mig till lördagsgodis.
Imorgon är en ny vecka och det är bara att vara envis så vänder det nog igen...

Må gott

Wickie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0