Två dagar i Auschwitz?

Nej två dagar med arbete inne i anläggningen!
Efter de senaste händelserna, den allra senaste med greenpeace i skorstenen, har det blivit mycket taggtråd här runt. För några år sedan tyckte de inte staketen var tillräckligt höga så tre meter utanför kom det upp nya, högre staket med EL!
Nu är det betongsuggor utanför dem runt hela komplexet och runt alla takkanter ligger det rullar av taggtråd. Genom mitt fönster har jag en bit takkant som inte har taggtråd eftersom det är en innergård men jag behöver bara luta mig frammåt så ser jag eländet.
Med alla säkerhetskontroller för att ta sig in blir illusionen perfekt. I början kunde man inbilla sig att det var en utlandsemester på gång varje morgon men man ledsnar ganska kvikt på det...
Men, men, säkerheten går först och är man väl inne så är det OK (om man blundar för taggtråden).

Ska nog gå ut på innergården en stund för solen gassar och det brukar fort bli varmt där!

Må gott!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Låter skönt. Här är det 12* och mulet. Nu ska vi på Salmas läkarundersökning...

2011-05-18 @ 13:18:47
Postat av: Monica

Inte för att jag begriper ett skvatt av det du skriver om taggtråd och sånt,men det kan väl kvitta detsamma.Önskar dej en skön kväll i alla fall!



kram Monica

2011-05-19 @ 18:34:49
URL: http://violett.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0