Dag 2 på jobbet och lite annat

Det gick förvånansvärt bra att jobba igår. Visst jag var trött på em ocvh det var skönt att åka hem strax efter 14 men kvällen med styrelsemöte gick också bra.
Tidig sänggång och att inte behöva upp så extremt tidigt hjälpte till. Idag känner jag mig lite tröttare men jag har en bra chef som har sagt åt mig att ta det lugnt så det känns också skönt.
Har fått en ny rumskamrat - en rar tjej som har en projektanstälning till 27/1. Hon har jobbat här förut och vi trivs bra ihop. De har dock beställt en vägg så jag kommer att få ett eget litet krypin för 1 person vad det lider. Lite tråkigt men bättre det än att det blir nya rumskompisar hela tiden.

Något som dock inte var lika roligt  idag var att jag klev upp på vågen imorse. Under min sjukskrivning har jag inte alls brytt mig om att äta vettigt och det har bivit MYCKET godis. Ingen motion heller hjälper ju inte...
91kg visade vågen på och nu funderar jag på hur jag ska angripa problemet.  Hur och i vad ska jag hitta motivation. Ska försöka börja motionera - börjar nog med DVD -program hemma kryddat med promenader. När ungarna brottas 85 min på måndagar har jag pratat med Eva-Lena om att vi kan ta en promenad i Östhammar, alltid en start. Friskis och svettis tänkte jag också föröka med men det får nog vänta lite. Godiset vet jag inte hur jag ska bete mig med just nu... men att ha vägt mig för första gången på en månad är ju en början...

Fick brev från Akademiska igår - de har skickat min remiss vidare till Sollentuna så inom tre månader ska jag få en tid där. men det är ju 1 månad sedan de fick remissen så det bore väl bli inom 2 månader, eller?
Det som stod på remissen var i alla fall att det var tjocktarmen som  skulle undersökas och att jag skulle få lugnande under undersökningen så jag får ite köra bil på 12h. Har rätt till taxi hem om jag förstod pappren rätt men jag ska kolla igen. kanske någon har lust att följa med och skjutsa?

Nog om detta - tillbaka till jobbet - eller rättare sagt den sena lunchen!

Imorgon ska jag besiktiga VOLVON!
Vore toppen om den gick igenom besiktningen!

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mor, Veronka o Salma

Nu håller vi tummar o tår att allt skall gå bra.

2011-11-15 @ 15:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0