Läkarbesök...

Har under helgen känt mig lite yr och inte haft ork. Förra söndagen sprang jag ca 10 km och kände att jag inte hade ork och orken har inte kommit tillbaka så som jag hoppats. Friskis passet i onsdags gick bra men hade kunnat gå bättre.
Eftersom jag inte brukar vara yr så långa perioder och brukar kunna härleda det till förlite sömn eller fördålig med mat så kände jag att jag ville söka läkare. Sagt och gjort, jag fick en tid idag kl 11.00.
Träffade en söt, ung och mycket stressad läkare vid namn Vilma. Hon frågade en massa och tog det obligatoriska blodtrycket. Jag hade sittande 80/100 och stående (direkt) 70/90 (efter en stund) 70/95. Hon tyckte samtidigt att jag hade lite låg puls.
Jag skulle göra ett EKG och sedan åka hem. Behövdes det skulle hon ringa under dagen annars skulle jag komma imorgon för provtagning. EKG:t visade på väldigt låg puls, 46, så sköterskan gick tillbaka till läkaren och jag fick prata med henne igen... Hon gillade INTE min låga puls... Jag fick istället för att åka hem gå direkt till provtagningen. Där fick jag veta att blodsockret låg på 5,4 vilket är bra medans HB:t låg på 105 vilket inte är bra.
Nu väntar jag på att läkaren ska ringa så får vi se vad fortsättningen blir.
Nu puttrar det jordgubbskräm på spisen och till middag blir det köttgryta tillagad i järngryta med broccoli vid sidan om - så idag ska jag få i mig järn så det räcker för en dag!

Må gott!

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Krya på dig.

Tänker på dig i våran sommarvärme. Det är 26+ i N.Y.



Kram på dig.

2011-10-11 @ 00:14:59
Postat av: Veronika

Hoppas dom kan identifiera vad det är så du får hjälp! Låter inget vidare. Mer energi åt folket! Och åt syster!!

2011-10-11 @ 00:37:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0