Den eviga frågan:

Är jag tillräckligt sjuk för att stanna hemma? Just nu känner jag tydligt att svaret på den frågan är JA!
Täppt i näsan, trött och huvudvärk. Trodde jag skulle vara piggare idag men jag hoppas jag orkar jobba imorgon för vi har det riktigt körigt på jobbet och ett viktigt möte står på schemat imorgon.
Är nog tillräckligt pigg för att vara på jobbet några timmar i alla fall.
Men då dyker nästa fråga upp. Borde jag det med tanke på smitta? Jag resonerar så att förkylningar finns i luften hela tiden och sålänge men inte jobbar innom vården eller andra ställen där man är riktigt nära människor kan man vara på jobbet när man är så frisk att man orkar. Vad säger ni?

Jag ska nu hänga en maskin tvätt och sedan vila - så jag orkar jobba imorgon ;-)

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Trist att du känner dig krasslig. Sitter man på staketet så att säga, så tycker jag man ska stanna hemma. Även om jag inte är infektionskänslig och skulle kunna plocka upp någon baskilusk vart som helst, så vill jag helst inte bli sjuk, och särskilt inte smittad av någon kollega som sitter och snörvlar 3 kontor bort. Man rör ju sig ändå i samma korridorer, toaletter, lunchrum osv. I mitt tycke: stanna hemma! Främst för din egen skull, men också för dom andras. Orkar man så kan man kanske jobba hemifrån istället?

2011-09-05 @ 17:33:33
Postat av: Veronika

Hur blev det? Hur mår du?

2011-09-06 @ 22:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0