Modig kille!

Han som tog sig en tupplur på vår soffa natten mot lördagen var en modig kille! Idag knackade han på med en blomma och bad om ursäkt. Han t.o.m. tackade för att vi ringt polisen så hans mamma hade kunnat hitta honom.
Jag blev riktigt glad när han kom för det bevisar att det finns reko ungdomar som vågar stå för det de gjort.
Jag sa som det var att jag blev glad och undrade hur han mådde.
Nu mådde han bra men han skulle ta det lungt med festandet sa han och såg ännu skamsnare ut.
Jag tror att denna upplevelse som slutade väl kommer att gnaga i hans medvetande länge men gör att han tänker sig för lite innan han dricker sig redlös. Men i och med att han kom hit kan nog vi släppa händelsen lättare.
Det har gett många bra resonemang här hemma och med kusinerna i samma ålder! Att de kommer att dricka tvekar nog ingen om men det är viktigt i vilket sällskap och att den man dår ut med går man hem med! Inget ont som inte har något gott med sig!
Ska nu ge hästarna mat och sedan låsa alla dörrar noga innan jag går i säng ;-)

Kramar

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0