Svampen rensad

och ligger på köksbordet på omgång två av tidningar. Svampen är så blöt att jag nog kommer att byta tidningar en eller två gånger till bara ikväll!
Lurade hit mamma så hon hjälpte mig rensa. Som tack för besväret får hon hälften av fynden. Vi tycker båda vi gör en bra affär - jag tycker svamprensning rbland det tradigaste som finns och hon hjälper gärna till och gillar svamp!

Lite vanliga kantareller hittade jag också och de ligger på svalning efter att jag stekt min halva. Vad mamma gör med sina vet jag inte men det blir nog gott.
Imorgon ska jag lägga över alla svampar i korgar med tidningapapper så de får torka ordentilgt innan de blir krydda i såsrer och på smörgåsar!
Ska jobba en stund vid datorn nu och sedan sova gott!

Imorgon blir det markand i östhammar och så är det lördag...

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej!

Tack för svampen! Min skall jag ha till en stuvning idag.



Ha det gott.



Kram MOR

2011-09-17 @ 08:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0