Förkylningen har tagit ny fart

men viktminskningen känns seg..
I tisdags bestämde jag mig för att jag skulle springa på onsdagen. Förkylningen hade givit med sig även om jag inte kände mig 100% i halsen på mornarna men det brukar kunna hänga med ett tag.
Dessvärre så vaknade jag på onsdag morgon med mera ont i halsen, snuva och en tilltagande huvudvärk. Ingen feber men ändå - inte pigg nog att springa :(
Idag vägde jag 98.2kg vilket är minus mer än 1,5 kg sedan toppnoteringen för några veckor sedan. Har ändå svårt att varav glad för det känns segt. En tjej som jag har följt på en blogg går ner ca 0,3kg per dygn på sin LCHF diet och då hoppas man ju att det ska gå lika fort för en annan. Misstänker dock att jag äter för lite fett för att det ska sätta riktigt fart men det är svårt att få i sig. Vad gäller kolhydrater ligger jag på mellan 10 och 80 gram per  dag (oftast runt 40) och det är jag nöjd med.
Extremister säger 0 till max 20g per dag men kroppen behöver 30g (som i och för sig levern kan tillverka av fett) men de som är lite mera praktiska rekomenderar 50-100g per dag och då ligger jag lagom. Ju fortare man vill gå ner i vikt ju färre kolhydrater ska man äta men jag tror inte på att 0:a mer än någon enstaka dag för att det faller sig så.
Ska nu inför helgen ladda upp med tzatsiki som kall sås till maten. Det gillar jag och det kanske ger det extra fetttillskottet jag behöver. Ska också kurera mig så jag kan springa för även om fett bränner fett så hjälper det till om man rör på sig.
Igår åt vi köttfärssås och jag provade att strimla vitkål som jag kokade någon minut och hade det som "pasta". Var riktigt gott! Uffe smakade han också och hans komentar var - Det smakar ju lika!
Ikväll ska vi äta kotlett och ris - då kanske jag hinner/orkar fixa med riven blomkål som kokas och ska funka utmärkt som ris, vi får se!
 
Jag kämpar vidare!
 
Kram
 
Wickie!
 

Kommentarer
Postat av: Rosan

Vad kul Wickie att du provar lchf :-)
Kram Rosan

2012-09-02 @ 21:47:23
URL: http://rosatjejen.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0