Jobbigt

att ha elever hela dagarna. Idag försov jag mig lagom mycket så jag hann till jobbet men inte mycket mer. Konstigt nog blev jag inte så stressad. När jag vaknade kände jag på mig att jag försovit mig men när jag tittade på klockan insåg jag att jag skulle hinna utan att tokstressa och då blev det inte så farligt.
 
En diskusition med eleverna idag gjorde mig förundrad. Redan efter den korta tid de varit anställda har några av de gamla rävarnas beteende smittat av sig. Det handlade om vem som får göra avsteg från utlämnade skriftliga förebilder. Det är solklart att det får bara vissa utsedda personer göra och det ska göras skriftligt. Trotts att jag sa att det var absolut förbjudet att ta egna initiativ såg jag på dem att det tänkte: Det måste du säga, för du är lärare, men vi vet hur det går till i verkligheten!
Jag blev verkligen frustrerad för dessa attityder är förödande. Men jag hade tur! En av driftledningens representanter var på plats uppe hos oss och jag bytte några ord med honom. Direkt gick han in och presenterade sig och förklarade vad driftledningen har för krav - och vad som inte accepteras. En "gammal räv" har just blivit bortplockad från driften just pga av detta så det kan bli konsekvenser... Vi har mycket att jobba med - inte bara att se till att de lär sig allt de måste kunna för sitt jobb utan också rätt attityd och inställning - men de känns åndå som ett bra gäng och det ska bli roligt att jobba med dem.
 
Nu ska jag sova så jag orkar med dem i morgon...
 
Kram
 
Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma o Pappa

Hoppas att du fick sova gott! Det är du värd.

Kramar

2012-08-29 @ 22:00:13
Postat av: Veronika

Jag har haft en liknande situation, dar gamla "hoga" ravar oppet "revolterar" mot reglerna infor dom nya och dom "lagre". Pust och ston. Da ska man tillrattavisa dom infor alla ocksa, det ar inte sa populart...

2012-08-29 @ 22:16:34
URL: http://ny10023.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0