Ny dag - nya tag!

Idag känns livet lite lättare fast jag känner mig lite yrslig. Har skrivit ett brev till min husläkare och bett om att få ta nya blodproprover för att kolla blodvärdena samtidigt som jag frågar hur länge jag ska gå med förkylningen innan den bör kollas upp. Hoppas jag får svar i slutet på veckan så jag kan ta proverna på måndag morgon.

Syrran var imponerad av att jag kunde "planera ett psykbryt". -Vad det handlar om egentligen är att hålla det tillbaka tills barnen är utom hörhåll. De gånger de ser mamma ledsen blir de också ledsna och då får jag ändå ägna mig åt att trösta dem så när jag kan försöker jag vänta tills de inte är med. Det funkar de gånger då det är mycket småsaker som tillsammans blir jobbiga men där ingen av dem egentligen är så stor, och då situationen inte uppstått akut.

Ska nu förbereda ett genomförande jag har i eftermiddag. Ska utsätta eleverna för ganska krävande grupparbete, ska bli spännande hur de hanterar detta ;-)

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Skont! hoppas det fortsatter i ratt riktning. Hur gick det med grupparbetet?

2012-02-16 @ 15:55:28
URL: http://ny10023.wordpress.com
Postat av: Mamma,

Skönt att höra att du är tillbaka på banan.

Hoppas att det gick bra med ditt genomförande.



Kram

2012-02-16 @ 18:35:53
Postat av: Pappa

Motgångar är medgångens motor. Det är de bästa kämparna som alltid reser och hämtar styrka ur motgången.

2012-02-16 @ 20:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0