Vänder det nu då? Äntligen?

Efter nässpray och Ipren som sjukvårdsupplysningen rekomenderade blev jag lite bättre och sedan sämre igen! Därav besöket på akuten.
Det tog inte den trevliga och skojfriska läkaren många minuter att konstatera att jag var mer eller mindre frisk förutom en rejäl bihåleinflammation. Han hade kollat jornalen och konstaterat att jag inte hade en historia av massa infektioner och att mina besvär med blodvärdet inte hade med saken att göra. Eftersom jag provat steg 1 och 2 i behandlingen av bihålerna (1: Neceril och snyta sig ofta och ordentligt, 2: Nässpray med kortison och Ipren som antiinflamatoriskt) var det bara att ge sig på steg 3: elefantkuren!
Jag fick med mig 8 tabletter 1 g Kåvepening med order om att ta 2 st MINST 2 gånger per dag, helst 3 gånger per dag de första dagarna! Han skulle skriva ut 40 tabletter till!
Tabletterna är stora som stolpiller! Tur att jag har lätt att svälja tabletter och hitintills inte mått dåligt av penicillin... Tillsammans med detta fick jag Rinexin som ska göra att svullnaden i näsan lägger sig.
Började dunderkuren igår kväll och det känns lite bättre redan. Nu blir det värsta att jag säkert blir trött av medicinerna men sen ska det väl vara slut på eländet!
Har börjat planera för träning och tävling i sommar! Återkommer när planerna har tagit lite fastare form.

Kram i solen!

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0