Kanske en enkel förklaring...

till att jag mått som jag mått...
Av alla otaliga prover jag tagit nu så visade de flesta bra eller riktigt bra. Levervärdet låg fortfarande lite högt men det fins många enkla förklaringar till det - övervikt är en!
Han hade dock tagit em ett prov som jag aldrig tagit tidigare och det var för gluten. Eller snarare antikroppar mot gluten. De ligger normalt på under 7 jag har hundratals!
Så nästa fas blir en ny gastroskopi! Hua ligen! men jag måste få en diagnos och det kan de bara se via ett prov från magen ochsedani  mikroskop... Så det blir att genomlida helvetet igen... men vad gör man?
Visar det på glutenintollerans så kan vi ha svaret där. Visar det inte på glutenintollerans så får vi utreda vidare för det värdet var inte normalt, inte ens i närheten av normat.
Så fram till gastroskopin kan vara den sista tiden jag kan njuta ohämmat av bröd och andra mjöliga saker. För jag fick inte lägga om kosten ännu får då skulle inte provet visa rätt. Men jag harv ju inte ont i magen eller några problem så det känns inte som något problem.

Fortsättning följer...

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma,

Bara att vänta o hoppas på det bästa.

Kram

2012-03-06 @ 20:17:01
Postat av: Pappa

Åntligen - i alla fall ett litet utropstecken efter efter alla dessa frågetecken.

2012-03-07 @ 06:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0