Mer energi!

I torsdags kände jag hur energin började återvända i kroppen. Är fortfarande tjock i näsa och bihålor men har mera energi!
Har tagit det extremt lugnt och inte gett efter för impulser som att snöra på sig löparskorna och ut i solen och springa! Det har blivit lite mera aktivitet i form av städ och annat ute så jag har blivit trött av aktivitet i alla fall. Idag bestämde jag mig dock för att testa lite när vi var i badhuset. Jag provade att simma och efter 100 meter betämde jag mig för att simma 500 meter vilket jag gjorde. Tog någon paus ibland men simmade på ganska ba och det var nog precis lagom. Jag är trött men inte slutkörd. Tror inte det är bra att köra för hårt i början.
Stretchade ordentligt efteråt för att förebygga sträckningen jag råkade ut för strax efter att jag började löpträna tidigare i våras. Orakr jag ska jag köra stretch DVD:n idag eller imorgon.
På tisdag ska jag träffa läkaren igen så då får vi se vad alla prover visa och jag kan diskutera med honom hur jag ska lägga upp taktiken framöver - det behöver vända nu på alla fronter!
Vad gäller godis så är det svårt. Kan inte riktigt låta bli och har inte riktigt ork och motivation att kämpa. Denna vecka får bli en peparvecka vad gäller godiset och en upptrappningsvecka vad gäller motion och motivation. En sak i taget...
Vägde mig imorse och jag är nu uppe på 94 kg och det ska nu vändas nedåt! Ska det gå bra måste jag sluta med godis men som sagt, en sak i taget.
Ska mäta mig ikväll så jag har de måtten att se skillad på också;-)

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Låter positivt. Kanske att energin återkommer med vårens intåg.

2012-03-05 @ 02:45:37
URL: http://ny10023.wordpress.com
Postat av: Rosa

Jag håller tummarna för att alla dina värden är normala nu.

Ett tips för att hålla godis suget i schack är att ha lite cocosa, som är en ekologiskt cocosolja, i kaffet eller te´t. Det tar bort eventuellt godissug för mig på momangen. jag som varit en riktig sockernasse har inte ätit godis sen i oktober(eller ja förutom de 2 veckorna jag var i Egypten)

Kram Rosa

2012-03-05 @ 18:03:03
URL: http://rosatjejen.bloggplatsen.se/
Postat av: Pappa

Ja nu håller vi tummarna för dig och hoppas av hela vårt hjärta att det du ska bli riktigt stark nu.

2012-03-06 @ 09:05:02
Postat av: Veronika

Tisdag! Har du varit hos farbror doktorn? Vad sa han?

2012-03-06 @ 15:27:05
URL: http://ny10023.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0