Det går upp och ner...

med det mesta. Dock har jag ingen inspiration att handla eller laga mat, den har försvunnit. Att handla har på många sätt varit en rutin nu är det ett arbete, ett svårt arbete. Bara att hitta innehållsförteckningarna på paketen är svårt! Sen att kunna läsa den minimala texten i veck, skarvar och perforerade flikar är inte enkelt!
Till detta ska läggas att allt inte är självklart. Glukossirap kan vara gjort av vete och kan därmed innehålla gluten. man måste då kontakta tillverkaren för att få veta om det är gjort på vete och i så fall hur rent det är för det kan vara så rent att det änd inte innehåller gluten. Att helt skippa varor utan glukossirap är nästan inte ett alternativ för det fins i nästan allt!
På detta ska läggas gissningen hur mycket jag tål... Få är så k'änsliga att de inte tål att få i sig lite. Det glutenfria är inte helt glutenfritt utan får innehålla små, små mängder - är det då något att bråka om glukossirap? Det har man ju inte i några större mängder så det kanske totalt sett blir minimalt med gluten i alla fall?
Ska träffa en dietist idag och jag hoppas hon kan hjälpa mig reda ut ett och annat.
Jag ljög lite när jag sa att jag inte gillar att handla. För får jag minsta lilla chans smiter jag in i en affär och köper godis! Vet inte hur jag ska ta mig ur det för det börjar bli jobbigt men orkar samtidigt inte riktigt jobba med frågan...

Kram

Wickie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0