Det ligger mycket ...

... i det syrran sa. Ska man göra en förändring i livet som kanske inte syns eller är så påtaglig kan det vara bra att hjälpa till med en synlig förändring också. Ny stil som frisyr eller kläder, göra om hemma eller liknande.

Har tänkt på detta en hel del men känner inte att jag vill ändra utseende radikalt - håller ju på att spara ut håret och det vill jag inte klippa av men att få det att växa fortare är en nobellprisfråga så den ger jag mig inte på ;-)
Samtidigt vill jag gärna komma igång och träna och därmed gå ner lite i vikt innan jag köper helt ny garderob.

Att städa ur och röja hemma, fixa och greja - sälja på loppis m.m skulle vara en förändring nog. Det har varit väldigt befriande och ska bli ännu skönare när vi kan ställa upp allt i ladan inför loppisen. Men jag har fastnat. I de flesta skåp och lådor är det nu riktigt snyggt och urrensat men på ytan ser det lika ut fortfarande - om inte värre och jag kommer mig inte för att börja i något hörn. Det känns som om allt ska rasa om jag börjar. Som om någon balans rubbas... Samtidigt längtar jag efter att det ska bli snyggt och lättare att hålla ordning...
Så, mamma, här finns möjlighet att hjälpa till - men ta det varligt för det är t.o.m. jobbigt att skriva om!

Men ska det hända något måste det bli lite fart på projektet igen... Tror att jag ska ta hjälp av ungarna och röja vinden i helgen så kan vi verkligen börja städa "på ytan" sen. Kanske ännu en undvikande manöver men efter det är det mesta "under ytan" gjort så då har jag inget val längre!

Visst fungerar man lite konstigt...

kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Veronika

Man brukar ju hora om folk som putsar pa ytan men om man oppnar en lada eller ett skap sa ar det totalt kaos - hos dig ar det visst tvartom! :o) Hoppas du far det som du vill med bibehallen balans - eller aterfadd balans kanske?

2012-06-05 @ 19:09:10
URL: http://ny10023.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0