Lite rädd...

- att energin jag känner inte ska hålla i sig. Väntar på att jag inte ska orka eller att jag ska bli sådär genomtrött igen. men än så länge funkar det... Men vågar inte lite på det ännu.
Har inte tordats träna på ett tag, vi har gjort så mycket annat som är ansträngande och sedan finns rädslan där att inte orka. Det var ju under ett träningspass jag "tog slut" och det hänger kvar, djupare än man kan tro. Vägen jag sprang på har jag inte åkt på sedan dess men det gjorde jag i helgen - och det kändes rent fysiskt. När jag kände igen mig, kom kroppen ihåg känslan! Lite läskigt men visar ju också hur djupt det satte sig.
Sitter nu och funderar på om jag inte ska be om skjuts till järnvägen och gå och springa ½:a den ursprungliga sträckan hem. Peppa mig själv och föröka ändra vägens energi till att vara positiv igen. Det behövs nog för att göra sig av med rädslan... Skulle underlätta om det blev fint väder. Det är något jag märkt på senaste tiden - jag behöver sol och mår mycket bättre när det är soligt ute. Jag har aldrig varit speciellt väderberoende men nu är jag det. Jag hoppas att det minskar för det är jobbigt att inte må bra i vissa väder.

- att inte klara av att hålla dieten, att missa en massa smågrejer som innehåller gluten och på det viset bli sämre igen eller inte bli bra.

- för att äta - har ingen matlust. Det är så mycket jag inte får äta så varför äta alls? Tyvärr gäller inte detta godis... men det får vara ett tag. jag har tilräckligt att jobba med när det gäller maten...

Men nu har jag jobbat tre dagar och det har gått bra! Man får ta en dag i taget...

Kram

Wickie!

Kommentarer
Postat av: Mamma.

Bra att har mkt energi.

Tänk på allt du FÅR äta.

Ja jag vet att det tar ett tag men du är på god väg.

Kram

2012-05-16 @ 17:38:21
Postat av: Veronika

Jag horde for ett tag sedan nagon saga att om man varit overviktig lange och sedan gar ner i vikt, sa hjalper det att gora nagon stor forandring med tex haret, makeup (for kvinnor), osv. ocksa for att hjalpa en att mentalt sluta se sig sjalv som overviktig utan normal. Jag tankte att det kanske gar att overfora den iden till din situation? Tex kopa helt nya kastruller och stekpannor, drastiskt om-organisera i skapen, eller nagot annat som far symbolisera ett startskott pa det nya pa ett positivt satt. Ja, det var bara en ide jag fick. Men jag tycker det later valdigt positivt. Skont med energi och ett konstruktivt satt att forsoka atererovra vagen dar allt blev tungt.

2012-05-16 @ 19:33:28
URL: http://ny10023.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0